måndag 10 november 2014

Julmarknaden i Kosta har kommit igång!

Hej mina vänner!

Julmarknaden i Kosta har kommit igång med 3 miljoner lampor i träd och på hus och
skorstenen på glasbruket lyser alldeles blå i mörkret. Vackrare kan det knappast bli!
Det var invigning i lördags, lite väl tidigt kanske, men det är inte jag som bestämmer.
Kl 1700 skedde invigningen, men själva marknaden startade redan kl 12.00 Aldrig tidigare
har julmarknaden varit så fin som iår. Får försöka skaffa fram några bilder så att ni får
dela den med mig.

Jag har ett torgstånd med lite dockor och mjuka djur men där finns en hel del annat också.
Sådant som brukar finnas på julmarknader, såsom halmarbeten, ljus, ostar, blommor,
bröd och så vidare. Allt under tak - stora tält på glasbrukets innergård.

Tomten sitter i hembygdsföreningens paviljong och tar emot barn med önskelistor,
orkestrar spelar, svärdslukare och eldslukare, tåget Pysen som tar folk mellan de olika
platserna och tom en Volvo, uppställd i hyttan, för att visa Orrefors växelspak, en växelspak
av kristall. Inte illa!

Välkomna till Kosta!

Även efter nallemässan har det kommit in lite smått och gott i tidningarna. I Smålandsposten
var nallemässan med i en av frågorna i nutidsorienteringen och vidare en helsida med ett litet
barn som kommunicerar med en stor gul nalle. Kul!

Det kommer bättre bilder. Håller fortfarande på och lär mig den här nya datorn. Hur svårt kan
det egentligen vara................... Skillnad med min gamla "antika" variant.

Imorgon FÖRETAGSMÄSSA i Lessebo Kommun i Kosta Folkets Hus och där ska Dockskåpet också finnas med, för att synas.

Annars har jag scannat en del klippdockor som ska läggas in på nätet i veckan och när det är gjort
så finns ALLA jag har i lager i webshopen. Exempel på nyheter:


Mer kommer!

Önskar en trevlig kväll!

Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se