måndag 3 november 2014

Mässan är över och en vecka har gått sen dess......

Kära vänner

MÄSSAN är över och det kom fler än i fjol.

TACK till alla besökare.
TACK till alla utställare.
TACK till alla som hjälpte till med mässan.
TACK till alla som skänkte björnar och leksaker till vår insamling.

Mässan slog förra årets rekord - ca 600 besökare- och det är inte dåligt i lilla Kosta med 900 inv.
Utställarna var ungefär lika många som i fjol - men jag hoppas på fler nästa år och då ska vi också kunna använda filmsalen. Aktiviteterna var fler. Vi fick in många fler nallar till barn i behov av
tröst eller leksaker, som de ska delas ut till. En fantastisk kund kom med 7 säckar fulla av olekta, fina nallar.

Smålandsposten skrev nästan en helsida på måndagen och bättre reklam kan man ju inte få.

De utställare jag hann tala med var nöjda och många har redan bokat in sig för nästa år -
MÄSSA 2015 den 25 oktober! NOTERA det redan nu!!! Har fått många tackbrev från besökare
och det känns bra och då är det roligt att anordna både det ena och det andra.

3 miljoner juleljus ska lysa upp Kosta i mörkret!
På lördag invigs JULMARKNADEN här i Kosta med Per Morberg som invigningstalare.
Det kommer nog många. Sen är det fullt av aktiviteter ända fram till jul - i a f till den 20/12.
Boksignering, glasshower, artistuppträden, tomtar, musik, svärdslukare, eldslukare mm.
Gå in på www.destinationkosta.se - kanske något som lockar hit er!

Inatt är PENSIONATET upptaget. Kunder från Malmö, som övernattar medan jag lagar deras dockor. De har haft en heldag på Outleten och jag hoppas de går till vår fina glasbar på kvällen.
Dit tar jag nästan alla som kommer hit. Inte alla små samhällen som har något som detta - inte ens alla storstäder.

Välkomna till Kosta! Och till Dockskåpet så klart.

Jag har ny mailadress:  Margaretha@margarethasdockskap.se

Ha en trevlig kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se