söndag 30 november 2014

Första advent och det lackar mot jul

Hej mina vänner!

Det är kallt ikväll! Minusgrader! Jag kom precis hem efter att ha plockat ner från julmarknaden.
Stackare, de som stått där idag i 8 timmar och frusit. Mellan 18-20 var det helt folktomt - men
vackert med alla ljusen, men vad hjälper det. Jag frös medan jag plockade ihop och det tog bara
så där 15 minuter.

Julskyltning i Emmaboda - inte var det så mycket, men lite småtrevligt. Ändå en lite gammaldags julskyltning med glögg och tipspromenad mm i de få butiker som finns kvar. I kemikalieaffären var det fullt - men så har de ju också "allt" och en hel övervåning (Lägenhet) som är pyntad inför julen. Härligt! Men det fick mig också att känna - JAG MÅSTE pynta mer i morgon, mer jul, mer glitter, mer kulor och ändå är det fint redan nu.

Ska vi tänka framåt:

I maj kommer Gitte Thorsen från Danmark hit och håller bamsekursus, en nallekurs, under en helg.
Gitte är suveränt duktig och figurerar ofta i nalletidningar, har vunnit många tävlingar och och designar sina egna sötnosar. Nu har hon lovat lära ut hur hon gör. Hör av dig om du har intresse av kursen. Den kommer INTE att kollidera med miniatyrmässan i Farum.

Här kommer lite bilder på Gittes klippdockor - hon kan rita också:



Max 10 deltagare. Alla intresserade kan maila mig så får ni ytterligare info - till min nya mailadress
 
Hoppas vi blir många - och vi håller på från fredag kväll och in på söndagen.
 
Önskar er en trevlig vecka!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se