onsdag 7 januari 2015

Nu kommer snön

Hej mina vänner

Nu har det börjat snöa här i Kosta. I morse var det alldeles vitt och det har fortsatt under hela dagen.
Jag som börjat plocka undan julen, nu när det ser mer ut som jul än det gjorde i julas. Så kan det bli, men här i Kosta kommer nog alla vackra julbelysningar att lysa upp samhället till mitten av månaden.
Visst går det mot ljusare tider, men det blir mörkt när alla adventsljusstakar och annat försvinner och har vi då ingen snö så dröjer det innan man märker att det blir ljusare lite tidigare för varje dag som går.

Förutom att jag plockar julen och städar samtidigt - en bra lösning - så har jag lagt in lite nyheter på hemsidan. Äntligen börjar det komma igång.

En del nya klippdockor är inlagda - medan Elizabeth Taylor sålts slut och tagits bort, men också en hel del miniatyrer och mer är på gång under veckan. Vidare ska jag skanna in lite fler tapeter.

Här kommer några exempel på vad som kommit in:






Och mer kommer. Även Paddington är på gång nu - nyckelringen finns under övrigt på nallar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se