lördag 3 januari 2015

Nytt år = nya utmaningar

God fortsättning på 2015!

Hoppas vi alla får ett riktigt bra år på alla sätt. I det stora så får vi hoppas på mindre elände i världen och att människor någon gång ska inse att vi mår bäst av att leva i fred och istället värna om varandra och vara så goda medmänniskor vi bara kan.

I det lilla så hoppas jag på ett bra år för butiken, att jag får vara frisk och göra allt det jag planerat för 2015, att jag får träffa många härliga vänner och bekanta och att fler ska börja samla igen. Tiden då
många samlade var en härlig tid med auktioner, diskussioner, specialtidningar, mässor och möten av olika slag. Men världen förändras och vi med den. De yngre samlar mindre och lägger sina pengar på annat - kanske sunt, beroende på vad de lägger pengarna på, men annorlunda har det i alla fall blivit.

Själv kommer jag att fortsätta som vanligt, kämpa vidare, göra det jag kan för att samlandet ska fortsätta, att vi ska ha trevligt tillsammans med mässor och kurser och annat.

Så jag säger bara   VÄLKOMNA hit till KOSTA under 2015!!!!


Just nu har jag en väninna från Tyskland på besök, hon är glasdesigner, så vad kan vara lämpligare före henne än att komma hit. Vi har varit runt på ALLT här i Kosta, på glasbruket i Skruv, i hyttan i Transjö, vi har sett på stängda bruk såsom Åfors och Johansfors och imorgon blir det Målerås med
Jonassons alla fantastiska skapelser i Glas. När jag nu själv åker runt här med Mary så inser jag hur mycket som faktiskt finns i min närhet och jag ser det med nya ögon - hennes ögon - eftersom det före henne är helt nytt och ANNORLUNDA. Hon är imponerad!!! Och det känns bra. Vi kommer nu
också att ha en del projekt tillsammans, som utvecklats under de här dagarna.

Butiken är öppen igen efter alla helger. Mina 3 första kunder handlade alla nallar och hundar från
Teddy Hermann så detta kommer kanske att bli ett riktigt Teddy Hermann-år. Sålde bra ifjol även till andra butiker och fler och fler kommer att inse kvaliteten på dessa underbara mjukdjur.

Bif här en sida från nya katalogen, som utkommer inför Leksaksmässan i Nurnberg.



Leksaksmässan börjar den 28 januari och håller på tom den 2 februari. Får se vad jag hittar för nyheter. Något du söker?????

Nu är det dags börja städa butiken, få undan julen (man tröttnar snabbt när man är inne på det nya året), inventera och komma igång med försäljning av nyheter från Steiff och Teddy Hermann.

Öppet framöver tisdag - fredag  11-18.00 och lördag 11-16.00 med reservation för att jag måste på möten eller annat, så ring gärna först om du ska resa långt. Kan även öppna andra tider enl ök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se