fredag 17 april 2015

Aprilväder - bäst att hålla sig inomhus

Hej mina vänner!

Det regnar och haglar om vartannat och där emellan skiner solen. Det är korta skurar, men riktigt blööööööta. Inte underligt det är tomt på kunder i butiken idag.

Tomt på kunder betyder att jag får en hel del annat gjort. Idag har det kommit in en del nytt bland miniatyrerna och en hel hel del nya lekdockor från Paola Reina. Ju mer jag ser dessa dockor, desto mer tycker jag om dem och ser vilket fint hantverk det är och ändå till rimliga priser. De är ju dock tillverkade i Europa. Paola Reina har egen tillverkning i Spanien och det är Ruth Treffeisen, en av Tysklands mest kända dockmakare, som designar kläder och tillbehör. Numera gör hon inga egna konstnärsdockor. Som ni vet är storhetstiden för dockor över.



Det rör sig verkligen om olika stilar, änglar, monster, söta flickor och lite damigare modeller.
Nr 3 den lite större dockan är gjord efter en av prinsessorna i Spanien.

I helgen ska jag boka RESAN till Steiff Summer i Giengen i juli, så ev blir det stängt i butiken här under en helg mitt under sommarsäsongen, men det kan inte hjälpas.Tills vidare har jag
fortfarande stängt söndag och måndag men kan öppna enl ök.

Önskar er alla en trevlig helg!

Margaretha


Så en påminnelse igen:
NALLEKURS den 22-24 maj, NALLEPICKNICK den 12 juli och NALLEMÄSSA den 25 oktober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se