torsdag 9 april 2015

Robin Hood har anlänt

Hej mina vänner!

Idag anlände Robin Hood i björnform. Egentligen skulle han kommit före påsk, tillsammans med en underbar höna och ett par kycklingar, en räv och lite annat smått och gott. De kommer från Kösen
i Tyskland, ett företag som fortfarande har hela sin tillverkning i Tyskland och gör de mest praktfulla djur. Välarbetat in i minsta detalj. Synd bara att hönan missade påsken.

Jag har börjat lägga in de olika djuren i webshoppen, i alla fall de jag har färdiga bilder på, såsom räven och Robin Hood. Visst är de fina?

 Smådjuren är lika välgjorda som de större och de små mössen är härliga att hålla i handen - om man inte är rädd för möss förstås - de är lite tunga men ändå mjuka. Finns även i brunt.
Jag har börjat få grepp om webshoppen nu efter byte av dator och program, bilder osv så nu ska jag lägga in något nytt nästan varje dag. Jag har en låda full med objekt som ska in. Men det gäller också att notera i butiken vad som säljs så jag tar bort det som tagit slut. Det är så typiskt - ofta så händer det att något sålts slut precis när en beställning kommer in, men de flesta kunder har förståelse för det, jag är ju ensam här med allting.

Dockor från spanska Paola Reina har nu också anlänt. Mer om dem senare. Sen är det bara en leverans kvar av det jag beställde i Nurnberg, så nu är turisterna välkomna! Det är laddat för sommaren!

Ännu en påminnelse:
22-24 maj NALLEKURS - tot 15 timmar. Platser finns kvar.
26 maj - vill du följa med på en GLASKURS hos Hauge? Vi har en plats kvar.
12 juli NALLEPICKNICK
24 oktober STEIFF klubbträff
25 oktober NALLEMÄSSA
första helgen i juli - en resa till Steiffs festival i Tyskland. Häng på!

Önskar en trevlig och skön helg!

Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se