söndag 19 april 2015

Ny veckan startar med tur till Malmö

Hej mina vänner

Veckan startar med tidigt tåg till Malmö - min gamla hemstad. Tänk, nästan 40 år och ändå känns det som om det vore en evighet jag varit borta från Malmö, trots besök då och då.
Imorgon är det besök hos Jättekul i Lund först för att sedan fortsätta med tåget till Malmö och ytterligare butiker och tandläkare. Hem igen på kvällskvisten.

                      xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nu har jag bokat in ytterligare en kurs - med Mary och Lydia när de kommer hit i Maj.
De ska själva gå en kurs hos Hauge som gör om flaskor till fina kannor och vaser mm.
Mary är duktig på olika typer av slipning och vill du ha dina egna designade glas tex så är detta ett utmärkt tillfälle. Kursen är här hos mig i Dockskåpet.

Mary bor i Nurnberg och har en Glas Atelier och Lydia jobbar med glas på Disneyland i Paris, så nog kan de det de ska undervisa i.

Det vill sig inte med bilder ikväll - vet inte vad som är fel så jag återkommer med bild
av mina egna nalle- glas.

KURS i GRAVERING den 28/5
antingen kl 10-13.00 eller 14-17.00
Pris 300:- plus material (glas, tallrikar eller vad du vill. Kan köpas billigt på Fyndvaruhuset)

Mary har med sig olika typer av verktyg så du kan olika effekter på det du vill gravera, hon har med modellböcker och mönster. Allt du själv måste ha är en idé, en stadig hand och om du vill, dina egna gals.

Hon kan ha 5 personer/kurs och även barn fr 8 år är välkomna.
                 
                 XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Då det gäller NALLEKURSEN finns nu 3 platser kvar.


Önskar er en bra vecka!

Margaretha



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se