torsdag 30 juli 2015

Trevlig helg - sista sommarmånaden

Bästa dock- och nallevänner

Visst låter det väl lite trist att sommaren går mot sitt slut? Den har ju inte börjat, känns det som.
Det är suveränt för handeln, men inte för alla som är i behov av lite sol och värme innan jobben börjar igen efter sommaren. Jag har fullt i butiken nu om dagarna. Idag hann jag inte ens med att äta, men vad gör det? Det är roligt när det är full fart och kunderna är glada och positiva och tycker om butiken och allt jag har att erbjuda. Det har bara idag kommit in 6 dockor till lagning, men nu får alla lugna sig till det blir mindre att göra. Jag orkar inte sätta mig med reparationer varje kväll efter långa arbetsdagar med fullt ös. Och jag har andra som legat länge, som jag måste ta tag i FÖRST, men
tack och lov så har kunderna förståelse för det. Sen kanske jag behöver lite semester också framöver, när jag bestämt mig för vad jag vill göra.

Jag har ju förresten semester på SÖNDAG - butiken är då stängd. Jag ska till Villa Vik utanför Växjö
och äta en god middag och se VITA HÄSTEN. Det var mammas förslag och jag nappade naturligtvis. Hoppas nu bara vädret visar sig från sin gynnsamma sida i helgen.

I helgen kommer jag också att skicka ut anmälningsformulär för NALLEMÄSSAN. Det är nu skrivet och klart och jag hoppas många vill delta och göra dagen till en "fest". Nästa år firar vi ju 25-årsjubileum. Och på årets nallemässa kommer jag att presentera ett nallemärke jag inte tidigare haft i min butik - från England!!!

Vill visa ett par söta Steiff nallar - med texten My first Steiff under foten - fina till nyfödda och
barndop. Finns även i beige. De är ljuvligt mjuka och härliga att krama och perfekt lena mot en babykind.

Trevlig helg till er alla!!!!!!!
 
Med vänlig hälsning Margaretha
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se